Välj studieinriktning:
Topplistor arrow_right

På Deloitte är lagandan den viktigaste grundbulten

Foto: Kristofer Hedlund

Tydlig kommunikation och ett globalt anslag har skapat en uppmärksamhet kring Deloitte hos studenter, medarbetare och kunder. Tillsammans med en laganda byggd på hjälpsamhet får det varumärket att lyfta hos målgrupperna.

De senaste åren har Deloitte gjort globala förändringar i hur man kommunicerar sitt varumärke. Man vill bidra till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling och man präglas av ett starkt engagemang för det. Alice Stål, som är Student Relations Coordinator, upplever att studenter och andra som kommer i kontakt med företaget har lärt känna verksamheten på ett nytt vis.
– Det är svårt att mäta framgång när det handlar om employer branding, men vi har lagt mycket fokus på kommunikationen kring detta. Utvecklingen pekar uppåt och det värmer mitt hjärta och gör mig stolt över att arbeta här. I Sverige har Deloitte cirka 1 300 anställda och rekryteringsbehovet växer hela tiden. I hela världen är man 263 900. Det är alltså ett stort globalt företag med verksamheter i många av världens länder.
– Vi har blivit bätte på är att lyfta fram vår bredd, börjar kommunicera på ett mer personligt sätt, tydligt och självsäkert och vi har även hittat nya plattformat att kommunicera via – t.ex. nya event och Instagram.

Krav på äkthet
Integrity, Commitment, Strength from cultural diversity och Outstanding value to markets and clients är grunden för verksamhetens arbete med kulturen och varumärket. Dagens studenter och ungdomar har en mer etisk syn på världen och på företag. De är noga med rätt och fel, och även med hållbarhet och socialt ansvar, vilket gör det viktigt att kommunicera företagets värdegrund. I dagens tuffa konkurrens och kommunikationsbrus krävs det att man visar vad varumärket står för.
– Det känns nödvändigt att visa hur vi skiljer oss från andra i de frågor som studenterna tycker är viktiga. Det gör vi genom att bygga verksamheten på våra värderingar.

Laganda och hjälpsamhet
Medarbetare, studenter och talanger är intresserade av vad det finns för utvecklingsmöjligheter i företaget. Kommer de att ges möjlighet växa? Hur är klimatet på arbetsplatsen? Har man kul? Får man ta initiativ? Det är många frågor som surrar i huvudet på en student.
– Grundbultarna i vår arbetsmiljö är samarbete och laganda. Här får man hjälp till den utveckling, kompetenshöjning och det välbefinnande man behöver. Det finns inga vassa armbågar utan man hjälps åt, och det tror jag skiljer oss från liknande företag. På Deloitte bryr vi oss om varandra och vill att våra kollegor ska må bra.

På väg mot nytt
Deloitte är inne i en spännande fas där man utvecklar nya områden. Bland annat är det ett stort fokus på tech, som exempelvis IT-Management, Robotics, Cyber Security och att använda sig av analytics och big data som en naturlig del av revisionen. Det är ett sätt att frigöra ännu mer tid för rådgivning och samtalet med klienterna.
– Tack vare vår förändrade kommunikation i arbetet med employer branding är det många som får upp ögonen för de nya tjänster och produkter vi har i vår portfölj. Det är ytterligare ett kvitto på att matchningen mellan vad vi och blivande kollegor står för träffar rätt.

Text: Ulf Österlind

Deloitte

www.deloitte.se
Deloitte är ett av världens ledande revisions- och konsultföretag med uppdrag åt offentliga och privata klienter inom en mängd branscher. Med nätverk i 150 länder erbjuder Deloitte stora globala karriärmöjligheter.
Antal medarbetare: 263 900, varav 1 300 i Sverige.

Alice Stål
​​​​
​Titel:
Student Relations Coordinator.

Utbildning: Fil. kand. inom strategisk kommunikation på Uppsala universitet 2016.

Vem är din förebild i livet? ”Det är min storebror. Han är en varm och välkomnande person med stor integritet som bryr sig om alla i sin närhet.”

TOPP 50 ekonomi

  1. Google
  2. Spotify
  3. IKEA
    B
  4. Nike
    B
  5. PwC (PricewaterhouseCoopers)
  6. McKinsey & Company
    B
  7. Handelsbanken
    B
  8. Volvo Cars
  9. Infocard  6  desktop
  10. Infocard  r  mobile
  11. Goldman Sachs
  12. Volvo Group
  13. L'Oréal Group
    B
  14. Utrikesdepartementet
    B
  15. The Boston Consulting Group (BCG)
  16. Adidas
  17. Swedbank
  18. Microsoft
  19. Infocard  2  desktop
  20. Infocard  b  mobile
  21. J.P. Morgan
  22. KPMG
  23. Sveriges Riksbank
  24. SAS
  25. Nordea
  26. Avanza
    B
  27. Klarna
  28. Morgan Stanley
  29. Coca-Cola European Partners
  30. Infocard  3  desktop
  31. Infocard  n  mobile
  32. Åhléns
  33. NASDAQ OMX
  34. TV4
  35. ICA
  36. Business Sweden (Exportrådet)
  37. Regeringskansliet
  38. Finansinspektionen
  39. Samsung
  40. Danske Bank
  41. Unilever
  42. Infocard  4  desktop
  43. Infocard  3  mobile
  44. Svenskt Näringsliv
  45. Carnegie
  46. Skatteverket
  47. Polisen
  48. Försvarsmakten
  49. Volkswagen Group
  50. Sveriges Television
  51. Daimler/Mercedes-Benz
  52. Procter & Gamble (P&G)

Raketer ekonomi

  1. Almi Företagspartner
  2. Ellos
  3. Qliro
  4. Scandic Hotels AB
  5. Thule
  6. TUI Nordic

TOPP 50 civilingenjör

  1. Google
  2. Volvo Cars
    B
  3. Spotify
Se hela listan

TOPP 50 högskoleingenjör

  1. Volvo Cars
    B
  2. Volvo Group
  3. Google
Se hela listan

TOPP 50 Data/IT

  1. Google
  2. Spotify
  3. Microsoft
Se hela listan

TOPP 50 juridik

  1. Mannheimer Swartling
  2. FN
  3. Utrikesdepartementet
Se hela listan

TOPP 50 samhällsvetenskap

  1. FN
  2. Utrikesdepartementet
  3. Sveriges Television
Se hela listan

TOPP 50 sjuksköterskor

  1. Sahlgrenska universitetssjukhuset
  2. Röda Korset
Se hela listan

TOPP 50 läkare

  1. Karolinska universitetssjukhuset
  2. Sahlgrenska universitetssjukhuset
  3. Södersjukhuset
Se hela listan

TOPP 10 fastighetsmäklare

  1. Fastighetsbyrån
  2. Svensk Fastighetsförmedling
  3. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Se hela listan

TOPP 50 socionom

  1. Polisen
  2. FN
  3. Kriminalvården
Se hela listan

TOPP 50 lärare

  1. Stockholms stad
  2. Göteborgs Stad
  3. Skolverket
Se hela listan

TOPP 25 farmaceuter

  1. AstraZeneca
  2. Pfizer
  3. Apotek Hjärtat
Se hela listan

TOPP 10 naturvetare

  1. AstraZeneca
  2. Jordbruksverket
  3. Google
Se hela listan

Norden Topp 50 Ekonomi

  1. EY (Ernst & Young)
  2. McKinsey & Company
Se hela listan