Välj studieinriktning:
Topplistor arrow_right

På Deloitte är lagandan den viktigaste grundbulten

Foto: Kristofer Hedlund

Tydlig kommunikation och ett globalt anslag har skapat en uppmärksamhet kring Deloitte hos studenter, medarbetare och kunder. Tillsammans med en laganda byggd på hjälpsamhet får det varumärket att lyfta hos målgrupperna.

De senaste åren har Deloitte gjort globala förändringar i hur man kommunicerar sitt varumärke. Man vill bidra till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling och man präglas av ett starkt engagemang för det. Alice Stål, som är Student Relations Coordinator, upplever att studenter och andra som kommer i kontakt med företaget har lärt känna verksamheten på ett nytt vis.
– Det är svårt att mäta framgång när det handlar om employer branding, men vi har lagt mycket fokus på kommunikationen kring detta. Utvecklingen pekar uppåt och det värmer mitt hjärta och gör mig stolt över att arbeta här. I Sverige har Deloitte cirka 1 300 anställda och rekryteringsbehovet växer hela tiden. I hela världen är man 263 900. Det är alltså ett stort globalt företag med verksamheter i många av världens länder.
– Vi har blivit bätte på är att lyfta fram vår bredd, börjar kommunicera på ett mer personligt sätt, tydligt och självsäkert och vi har även hittat nya plattformat att kommunicera via – t.ex. nya event och Instagram.

Krav på äkthet
Integrity, Commitment, Strength from cultural diversity och Outstanding value to markets and clients är grunden för verksamhetens arbete med kulturen och varumärket. Dagens studenter och ungdomar har en mer etisk syn på världen och på företag. De är noga med rätt och fel, och även med hållbarhet och socialt ansvar, vilket gör det viktigt att kommunicera företagets värdegrund. I dagens tuffa konkurrens och kommunikationsbrus krävs det att man visar vad varumärket står för.
– Det känns nödvändigt att visa hur vi skiljer oss från andra i de frågor som studenterna tycker är viktiga. Det gör vi genom att bygga verksamheten på våra värderingar.

Laganda och hjälpsamhet
Medarbetare, studenter och talanger är intresserade av vad det finns för utvecklingsmöjligheter i företaget. Kommer de att ges möjlighet växa? Hur är klimatet på arbetsplatsen? Har man kul? Får man ta initiativ? Det är många frågor som surrar i huvudet på en student.
– Grundbultarna i vår arbetsmiljö är samarbete och laganda. Här får man hjälp till den utveckling, kompetenshöjning och det välbefinnande man behöver. Det finns inga vassa armbågar utan man hjälps åt, och det tror jag skiljer oss från liknande företag. På Deloitte bryr vi oss om varandra och vill att våra kollegor ska må bra.

På väg mot nytt
Deloitte är inne i en spännande fas där man utvecklar nya områden. Bland annat är det ett stort fokus på tech, som exempelvis IT-Management, Robotics, Cyber Security och att använda sig av analytics och big data som en naturlig del av revisionen. Det är ett sätt att frigöra ännu mer tid för rådgivning och samtalet med klienterna.
– Tack vare vår förändrade kommunikation i arbetet med employer branding är det många som får upp ögonen för de nya tjänster och produkter vi har i vår portfölj. Det är ytterligare ett kvitto på att matchningen mellan vad vi och blivande kollegor står för träffar rätt.

Text: Ulf Österlind

Deloitte

www.deloitte.se
Deloitte är ett av världens ledande revisions- och konsultföretag med uppdrag åt offentliga och privata klienter inom en mängd branscher. Med nätverk i 150 länder erbjuder Deloitte stora globala karriärmöjligheter.
Antal medarbetare: 263 900, varav 1 300 i Sverige.

Alice Stål
​​​​
​Titel:
Student Relations Coordinator.

Utbildning: Fil. kand. inom strategisk kommunikation på Uppsala universitet 2016.

Vem är din förebild i livet? ”Det är min storebror. Han är en varm och välkomnande person med stor integritet som bryr sig om alla i sin närhet.”

TOPP 50 ekonomi

  1. Google
  2. Spotify
  3. IKEA B
  4. Nike B
  5. PwC (PricewaterhouseCoopers)
  6. McKinsey & Company B
  7. Handelsbanken B
  8. Volvo Cars
  9. Infocard  1  desktop
  10. Infocard  1  mobile
  11. Goldman Sachs
  12. Volvo Group
  13. L'Oréal Group B
  14. Utrikesdepartementet B
  15. The Boston Consulting Group (BCG)
  16. Adidas
  17. Swedbank
  18. Grant Thornton
  19. Microsoft
  20. Infocard  2  desktop
  21. Infocard  5  mobile
  22. J.P. Morgan
  23. KPMG
  24. Sveriges Riksbank
  25. SAS
  26. Nordea
  27. Avanza B
  28. Klarna
  29. Morgan Stanley
  30. Coca-Cola European Partners
  31. Infocard  3  desktop
  32. Infocard  3  mobile
  33. Åhléns
  34. NASDAQ OMX
  35. TV4
  36. ICA
  37. Business Sweden (Exportrådet)
  38. Regeringskansliet
  39. Finansinspektionen
  40. Samsung
  41. Danske Bank
  42. Unilever
  43. Infocard  4  desktop
  44. Infocard  3  mobile
  45. Svenskt Näringsliv
  46. Carnegie
  47. Skatteverket
  48. Polisen
  49. Försvarsmakten
  50. Volkswagen Group
  51. Sveriges Television
  52. Daimler/Mercedes-Benz
  53. Procter & Gamble (P&G)

Raketer ekonomi

  1. Almi Företagspartner
  2. Ellos
  3. Qliro
  4. Scandic Hotels AB
  5. Thule
  6. TUI Nordic

TOPP 50 civilingenjör

  1. Google
  2. Volvo Cars B
  3. Spotify
Se hela listen

TOPP 50 högskoleingenjör

  1. Volvo Cars B
  2. Volvo Group
  3. Google
Se hela listen

TOPP 50 Data/IT

  1. Google
  2. Spotify
  3. Microsoft
Se hela listen

TOPP 50 juridik

  1. Mannheimer Swartling
  2. FN
  3. Utrikesdepartementet
Se hela listen

TOPP 50 samhällsvetenskap

  1. FN
  2. Utrikesdepartementet
  3. Sveriges Television
Se hela listen

TOPP 50 sjuksköterskor

  1. Sahlgrenska universitetssjukhuset
  2. Röda Korset
Se hela listen

TOPP 50 läkare

  1. Karolinska universitetssjukhuset
  2. Sahlgrenska universitetssjukhuset
  3. Södersjukhuset
Se hela listen

TOPP 10 fastighetsmäklare

  1. Fastighetsbyrån
  2. Svensk Fastighetsförmedling
  3. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Se hela listen

TOPP 50 socionom

  1. Polisen
  2. FN
  3. Kriminalvården
Se hela listen

TOPP 50 lärare

  1. Stockholms stad
  2. Göteborgs Stad
  3. Skolverket
Se hela listen

TOPP 25 farmaceuter

  1. AstraZeneca
  2. Pfizer
  3. Apotek Hjärtat
Se hela listen

TOPP 10 naturvetare

  1. AstraZeneca
  2. Jordbruksverket
  3. Google
Se hela listen

Norden Topp 49 Ekonomi

  1. PwC
  2. EY (Ernst & Young)
  3. McKinsey & Company
Se hela listen